2011/02/15

manusia topeng

SELAMAT MENYAMBUT HARI MAULIDUR RASUL KEPADA SELURUH UMAT ISLAM DI ATAS BUMI INI

menyambut maulidur Rasul juga merupakan salah satu cara agar kita tak lupa akan kewujudan Rasullulah sebagai pesuruh Allah atas bumi ini.

tiba tiba, aku teringat satu ayat ni ;

"kita memang tak boleh jadi orang lain, tapi kita boleh jadi orang yang lebih baik"

dialog Adam Hassan, Nur Kasih

agak agak dapat tak apa yang aku cuba sampai kan?
banyak maksud tersirat di situ,

salah satu nya, kita sebagai manusia, kalau boleh tak nak jadi hipokrit. tapi boleh ubah diri kita jadi lebih baik walaupun sedikit.

kadang kadang, jadi hipokrit itu ada juga baiknya ada buruknya. tak tahulah yang mana. tapi bagi aku hipokrit itu sangat penting bagi orang yang selfish macam aku.

hurmmm, yelaaa.

kita terpaksa jadi hipokrit semata mata nak jaga hati orang lain.

kita terpaksa jadi hipokrit semata mata nak tutup keaiban kita.

kita terpaksa jadi hipokrit semata mata............................................................

ok, aku dah tak boleh fikir dah.
nampak sangat yang aku ni bukannya hipokrit sangat. haha

bagi aku, manusia atas bumi sekarang ni walaupun sebaik mana dia sekalipun akan ada hipokrit dalam diri dia walaupun sedikit.

memanglah, manusia bukannya sempurna.
hanya jasadnya sahaja ciptaan yang sempurna.

err, terasa macam aku ni serius.
mungkin sebab hormon kurang stabil sekarang.
haha.

No comments:

Post a Comment