2010/12/31

aku pasti cili itu aku.

pedas betul cili itu. aku tak pasti cili itu seperti cili yang tukang masak kedai no. 9, cafe KK12 selalu bubuh dalam kuey tiaw tomyam feveret aku.

kuey tiaw tomyam tu sedap. seronok makan panas panas bila kota KL tengah sejuk sejuk sekarang.

orang Melayu, bila makan mesti nak rasa pedas. macam abah aku, nak makan mesti ada sambal belacan. bila pedas baru ada selera nak makan.

sumpaaa tak sangka. aku terkejut beruk. tak tipu. ok ok. aku tak tahu beruk terkejut macam mana.

ada manusia berbalas, dan aku sangat pasti beliau betul betul tuju pada aku -_-

aku sudah mencari dan mengkaji di seluruh dunia tanpa sempadan ini. Tiada siapa yang melakukannya seperti aku. Ya. hanya aku seorang. Ruangan aku betul betul berada di bawah ruangan manusia ini. segalanya berkaitan.

kisahnya bermula ketika burung burung sedang bersiul di bulan puasa. aku tak ingin kongsi kisah itu dengan lebih terperinci di ruangan ini. biar terkubur sendiri. kisah lama, buat apa nak ungkit. cuma aku mahu tegaskan kenyataan beliau,

"Banyak entri - entrinya adalah entri aku dan lebih hebat, deskripsi........."

tak ada satu pun hasil perkongsian aku SAMA dengan hasil perkongsian beliau. aku sangat pasti. cuma di bahagian deskripsi aku, kenyataan itu memang hak milik tetap beliau. dan aku tahu, tipulah kalau tak ada penulis yang tak mahu penulisannya tidak dihargai atau diberi penghargaan.

ya. aku sengaja tidak meletakkan nama beliau di bawah kenyataan tersebut. dan aku tidak berlagak itu adalah hak milik aku. sekiranya ada yang bertanyakan tentang kenyataan tersebut, tanpa segan silu nama beliau akan disebut.

ya. beliau adalah idola aku dari segi penggunaan bahasa ibunda dalam penulisan dan bukan dari segi lakonan. penulisan beliau mengikuti citarasa manusia urban di dunia tanpa sempadan. tabik spring.

kisah ketika burung sedang bersiul dulu, masing masing setel kan sendiri lah. aku dengar semula siulan burung yang lepas lepas. dan aku pasti, aku tak kutuk kau, aku tak marah kau, aku tak maki kau. ada kesilapan di situ.

oh ya. aku lebih selesa ber-aku ber-kau. mungkin itu penyebab.

serius. aku makan cili tu. memang aku terasa pedas.

2010/12/23

rasa oren hebat

minum jus oren tengah tengah panas memang cool. tapi KL sekarang asyik hujan. sejuk sejuk. buat aku tak nak pergi kelas pukul 8 pagi.

sial. aku ponteng kelas lagi.

aku takda reasons macam azah kenapa kena turun pergi kelas. aku tak jumpa sebab apa aku kena pergi kelas.

tuntut ilmu? terlalu common.

mama aku kata, bangun pagi pagi awesome. aku pernah cuba bangun pagi pagi. memang awesome. tapi tak se-awesome tidur sampai tengahari. lagi heaven.

shit. esok kelas pukul 8.

aku tak suka kelas pukul 8.

lepas ni kena belajar, jangan tidur lepas pukul 6.30

ok. aku bajet. memang tak lah.

................................

26.12.2010

rock the world vs. Malaysia - indonesia aff suzuki cup

sebagai rakyat Malaysia. takkan taknak sokong negara sendiri. aku bet 3-1. heh. poyo.

amzar tanya, orang akan pilih yang mana.

aku jawab, "of course lah bola" . konon konon macam rakyat Malaysia ni patriotik sangat.

tapi untuk aku. aku pilih RTW. boleh buat kerja dua dalam satu. kau terkinja kinja kat carpark in same time hati kau sokong Malaysia menang. patriotik juga kan?

kalau kalah, tak rasa rugi beb. terkinja kinja lah lagi kau kat situ. manusia yang masuk stadium keluar buat muka kecewa seposen.

kalau menang, kau lompat lah tinggi tinggi. tak dapat masuk dalam, duduk luar pun jadi. :P

ok. aku tak faham apa yang aku cuba sampai kan.

lantak lah. aku nak tengok Bittersweet perform.

2010/12/20

pesta keramaian di kampung pak suman

pak suman dah tunaikan janji. agenda pesta hari ini berjalan dengan sungguh lancar walaupun petang tadi agak hujan sedikit. sejuk. sejuk.

waktu pesta tadi semua orang ada nombor untuk cabutan bertuah.

3.44

agak bertuah lah jugak nombor tuh.

oleh itu, aku dapat hamper merupakan 2 ekor ayam belanda, 2 ekor ayam kampung, seekor burung puyuh dan seekor cacing tanah.

babi.

bagitahu aku manusia mana yang makan cacing tanah ??

cacing tanah ni sumpaa parasit dalam hamper aku. aku dah buang jauh jauh dalam lautan pasifik bagi plankton makan.

sial. aku tak puas hati.

2010/12/15

bola cantik.

bangga jadi anak Malaysia.

heh. kalau menang semua nak bangga. kalau kalah?

ha? ha? ha? jawab jawab.

akhirnya stanley jatuh sakit dengan teruknya dan kini stanley mengalami koma yang aku tidak pasti berapa lamanya. kepala otak stanley mengalami pendarahan yang agak teruk.

tak tahu bila tarikh pembedahan stanley. diharap dapat dicepatkan. hurmmmm :(

buat masa sekarang, terpaksa lah aku menghadap muka jeremy. nasib baik jeremy ada. jeremy kawan baik stanley. aku tahu jeremy sedih. jangan risau, stanley akan selamat.

oh ya. aku lupa nak bagitahu jimmy yang stanley tengah koma sekarang. biarlah. jimmy bukan kisah pun. jimmy sedang berbahagia dengan pakcik amzar dia. bukan nak ingat pada aku dengan stanley :/

haishhhhh.
betul cakap kawan kawan aku. pejabat pak suman ni harap je ada kaki dengan tangan. otak takda. tak boleh pakai. busuk punya orang. boo boo.

budakbudakGARIS terasa diperkotak katikkan oleh pak suman. kurang di ajar betul. senang senang hati je anggap kami ni anak tiri. haishhh. dah lah aku ada mak tiri. belajar pun nak tiri tiri juga ke?

hurmmm. seperti ada yang tertinggal.........

haaaa.... :D

aku gelak besar. sumpaa tak sangka sial. aku tak terfikir sampai macam itu sekali.

ok. terasa macam aku manusia kejam. eh, memang itu aku kan? heh. aku kejam bersebab. eh. jangan hubungkait dengan sungai. aku panik sakan, terjadilah aku manusia keji yang kejam.

oh ya. aku tak ambil kisah atas bawah.
jangan pernah rasa diri itu terlalu rendah, nanti hidup kau melayang. jangan pernah rasa diri itu tinggi, nanti hidup kau binasa. pegang kata kata aku.

ego jangan setinggi KLCC. semua orang tahu.

binaan yang buruk cantik jangan diambil kisah. masing masing ada celaka jahanam baik mulia nya.

nenek aku pernah cakap, hati aku hitam, keras.

setiap hari aku belajar apa itu berubah. penat. mana boleh laju laju macam unifi.

2010/12/11

gadget

stanley sakit. kesian stanley. aku tak cukup duit lah nak beli ubat yang baru untuk kau. pakai je lah ubat yang ada sekarang. at least demam kau tak melarat.

aku jemu hadap muka stanley. stanley, kau jangan nak merajuk pula. aku tetap sayang kau. tiap tiap minggu aku mandikan kau. kau kena sedar tu.

aku suka dengar lagu. sebab tu la tiap tiap hari aku suka kau nyanyikan lagu untuk aku sampai suara kau jadi sekat sekat. minta maaf lah. nanti aku beli ubat batuk untuk kau.

kau kena banyak bersabar dengan aku tau stanley. haishhh. nak buat macam mana. jimmy aku tak larat nak jaga. sebab tu aku bagi pakcik amzar jaga jimmy. aku harap pakcik amzar kau bagi jimmy makan. jimmy tu dah lah asyik lapar je kejenye.

hurmm. rindu pula kat jimmy. dah lama tak beli baju baru untuk jimmy.

aku nak beli beg untuk stanley. beg yang stanley pakai sekarang tak coool la. aku nak kau ada style sikit. baru awesome.


2010/12/10

kosong kosong kosong

keputusan eksperimen aku dah keluar.

betul cakap Haiqal. betul cakap Catt. Aku takkan dapat hidup hanya dengan Rm30. nak makan pun seminggu RM50.

RM30 sampai hujung bulan ini memang tak tercapai. dompet aku dah kosong. hanya ada dua keping syiling 50sen. serius. aku seorang yang betul betul tidak reti untuk berjimat dan cermat.

nafsu makan aku terlalu kuat. kau ada RM20 je, tapi nak makan burger Uncle Donald yang cekik darah tu. takpe. janji perut aku puas. sumpaaa aku sayang perut aku. ikut je dia nak makan apa.

ha? ha? ha? kau nak makan apa esok. baru padan muka aku.

kisah pasal masalah wang fulus pitih aku memang aku tak nampak penghujung dia langsung. haishhhhh.

kalau kau takda masalah, hidup kau tak mencabar lah. tak cooool lah macam tu. ok. aku saja nak sedapkan hati aku.

dah dah. aku nak baca komik.

2010/12/09

tak boleh nak tunggu

JOHNNY DEPP

my favourite actor everrrrrr.

beliau sangat coooool.

booooo tom cruise.
booooo brad pitt.
booooo keenu reeves.
korang pondan.

Johnny Depp macho seyhhhhh.
walawehhhh.

senang cerita. aku kipas-susah-mati Johnny Depp.
woot ! woot !



saja nak bercerita dengan korang. dalam banyak banyak actor aku rasa beliau je yang terbaik. filem pertama beliau yang aku tonton adalah Edward si Tangan Gunting. cerita dia best. lepas aku tengok cerita ni, aku telah naikkan taraf aku sebagai kipas-susah-mati beliau.

cerita ni dah lama. tahun 1990. aku pun belum jenguk dunia lagi masa tu. aku tengok cerita ni masa darjah satu. cooooool kann? kecik kecik dah pandai tengok cerita orang putih.

aku suka Johnny Depp sebab acting skills beliau memang terbaik. walawehhhh. hebat nye aku. kecik kecik dah tahu nilai skill lakonan orang. haha !

filem filem beliau yang akan datang.

I DON'T WANNA MISS IT !!! XD

Pirates of Caribbean coooool gilaaaaaaaa.

booooo Harry Potter.
booooo Twilight.
booooo Resident Evil.
korang follow cerita tak guna.

haha !!

suka hati aku lah nak boooooo.

wekkkkk :P

2010/12/08

manusia hati perasaan

macam mana kau nak hidup selama hujung bulan ini dengan hanya RM30?

haaaa... jawab jawab.

kita tengok keputusan eksperimen ini kemudian.

SELAMAT TAHUN BARU kepada seluruh umat Islam di dunia ini. harap ada azam yang baru. aku pun begitu. azam yang sama setiap tahun. tak kisah lah dalam apa jenis takwim atau kalendar sekali pun. azam aku tetap ingin berusaha untuk belajar apa itu jimat cermat.

sumpaa. sampai sekarang aku tak lepas topik tu. susah sangat.

semalam Timm tanya aku, "kenapa semua orang nak ada boyfriend?"

aku terdiam. sumpaa tak tau nak jawab macam mana. nak kelentong tapi tiba tiba aku jadi tak reti nak kelentong macam mana. padahal dulu aku lah juara kelentong sedunia.

aku jawab lah, "semua orang nak rasa disayangi."

tapi sumpaa alasan itu tidak boleh diterima pakai langsung. keluarga dan kawan kawan pun sayang kita juga.

aku pun jawab lah lagi, "mungkin terasa nak ingin disayangi oleh seorang lelaki."

tapi tak logik juga sebab aku ramai kawan kawan lelaki yang sayangkan aku. tak ada beza pun kalau nak dibandingkan. kaum yang sama juga. lelaki.

Chepam kata, "seronok lah kalau ada boyfriend, nak boyfriend jugakkkk." dengan nada menggedik dia. ok. aku tipu. aku tak pernah dengar Chepam cakap macam itu. semua aku dengar daripada mulut Timm. tapi aku sebenarnya boleh agak nada suara Chepam masa tu. haha !

nanti aku nak tanya Chepam. kenapa dia nak ada boyfriend.

aku tak pernah bercinta. jadi aku tak tahu nak simpul kan macam mana.

hidup sendiri sendiri lagi aman. topup kredit fon sebulan dua kali je. haaaa... dah jimat dah aku kat situ.


2010/12/06

senja romantika

tak senja pun lagi. tapi bilik ni dah romatik rupanya. gelap gelap mendung. tak cool lah kalau buka lampu. mood lari.

Timm tidur. waktu yang sesuai untuk mengekspresikan diri. haha !

dari tadi aku banyak baca blog orang lain. aku cuma nak pesan satu.

HIDUP UMPAMA AISKRIM. NIKMATILAH IA SEBELUM CAIR.

aku pun tak pasti mana aku dapat istilah aiskrim ni. lantak lah.

masalah kewangan menjadi isu utama. tapi kali ni tak lah teruk sangat. ia akan menjadi lebih teruk lagi sekiranya duit elaun aku tak masuk masuk lagi dalam bulan ni. sialan.

susah lah kalau ada abah yang suka lepas tangan.

nak minta kat mama pun dah tahap segan gila gaban.

duit sengkek tapi RTW kau nak pergi juga. haha ! mana boleh. satu satunya event yang aku wajib pergi tahun ni setelah dua tahun aku tak pergi. baru cool beb !

lepas ni, aku buat bisnes. masih dalam proses. doa doa kan aku berjaya.

bisnes apa ? buat masa sekarang ia masih rahsia. haha ! poyo laa kau wani. aku tak nak cerita lagi.

dalam kepala otak aku hanya fikir macam mana nak buat duit. tapi tak pernah tercapai sebab modal takde.

hidup baru je 18 tahun, tapi masalah dah bertimbun.



2010/12/01

azan isya' berkumandang...

nasib baik aku sempat solat maghrib. haishhhh. aku memang suka lewat lewat kan. takpe. aku sedang dalam proses perubahan. aku sangat seronok sekarang sebab pintu hati aku untuk berubah secara perlahan lahan dah terbuka.

rasa dia macam bahagia tau.

rasa nak nangis pun ada. tapi tak nak lah nangis. nanti Timm perasan. nasib baik dia tengah tidur. Timm memang kuat tidur. teruk teruk teruk.

aku memang gembira gila dapat sebilik dengan Timm :D solat subuh aku tak pernah tinggal lagi setakat ni :)
sayang timah anak pakcik razak.

semester dua agak berat. aku boleh rasa keberatan yang berkilo kilo tu. selagi mental aku tak terjejas, ia tidak memberi sebarang kesan kepada aku. setiap hari aku kena muhasabah diri aku. salah satu cara untuk aku mempertahankan mentaliti aku daripada retak secara perlahan lahan.

budakGARIS dah bahagi dua. Add kata "nanti mesti ade gap". jangan risau lah kawan, kalau kau percaya kawan kau yang dua orang tu kita masih lagi rapat. bukan apa, sebab bila kita ada perasaan yang macam itu, itu yang akan membuat kan timbulnya jarak antara dua bahagian tu.

aku pernah rasa macam itu. sebab itu aku berani nak kongsi kat sini. aku tak nak pisang buah dua kali. bila ada rasa macam tu, banyak betul salah faham yang keluar masuk. dan aku fikir, Timm mesti sependapat dengan aku. teruk juga kan dulu Timm? sedih pula bila ingat balik. haishhhh. rindu sungai congkak.

errr...Timm dah bangun. terus hilang semua hal yang aku nak kongsi dan cerita.

ya. aku mengambil masa yang betul betul lama kalau nak cerita kat sini. kadang kadang boleh sampai tiga jam aku mengadap tempat posting ni. aku tak nak menulis dengan hati hipokrit aku. semua yang aku kongsikan kat sini perlu keluar betul betul dari hati kebenaran aku. sebab itu aku buat blog. aku kongsi perkara yang aku rasa aku patut kongsi dengan semua orang.

terasa macam aku terlalu serius.


2010/11/29

tukar angin

nampaknya hari ini bermula lah operasi perpindahan secara haram akan berlaku. aku pindah tidur bilik timm pulak. teman sebilik dia dah berambus pergi mana aku tak tahu.

nak pindah secara halal aku kena buat surat dulu=.=

surat nya dah siap karang. malam ni pergi print. esok aku bagi lah kat kerani perempuan yang banyak songeh tuh. bagi je lah aku pindah bilik terus. aku bukannya budak jahat pun.

kalau surat tu tak approve, terpaksa lah aku tinggal kat bilik tu secara haram. tak pun pergi buat kunci pendua bilik C233 tu. haaaa... ini baru kerja jahat namanya. kalau kantoi RM50 aku melayang. nasib baik tak kena buang kolej lagi.

kalau boleh aku nak tinggal secara halal lah kan. sekarang dah semester dua. teringin juga aku nak jadi baik sikit.

buat masa sekarang, aku kena betul betul sedia kan mentaliti kepala otak aku ni. bukan apa, subjek baru agak banyak untuk aku belajar. takut tak terbawa pula. otak aku kena sentiasa rilekkk, kalau tak mahu bungkus aku.

kelas tutorial pun dah bertukar. aku kena survive lebih sikit dalam kelas ni. dah lah banyak perempuan. faham faham lah kalau kelas penuh perempuan ni. banyak songeh =.=

masalah utama aku sudah kembali. mama bagi duit banyak banyak bukannya aku nak berjimat. padan muka aku. nasib baik aku minta RM300 je. baru fikir hari tu nak bantai minta RM500 je terus. nasib baik aku ni bukannya tamak haloba sangat. at least aku ada reason nak minta lagi RM200.

haha ! biasalah, budak pandai kelentong.

aku kena minta sebelum duit dalam akaun aku tu dah kering. mampus aku nak makan apa nanti. baru tekad tak nak hutang dengan sape sape dah.

aku kena tahan nafsu aku daripada tidak keluar daripada Universiti Malaya sampai 18 Disember ni melainkan balik ke rumah untuk hari hari aku dihujung minggu.

minggu depan nak balik rumah. adik adik aku ada basikal baru. excited nak tunjuk kat aku. biasalah, aku kan idola mereka. haha !

2010/11/25

kira kira bil

huhu huhu huhu !!

gelak menggedik.

hehehehehehehe !!

gelak mengade ngade.

hohohohohoho !!

gelak hipokrit.

Ha Ha Ha Ha Ha Ha !!

gelak orang kaya.

hahahahahahahahahahaha !!

gelak suka gembira.

kahkahkakakahkahkah !!

aku tak dapat tafsirkan gelak yang ini =.=

hakhakhakhakhakhak !!

gelak Wahab :P

biasalah mukadimah. takda kena mengena pun dengan apa yang aku nak kongsi dengan kamu kamu. tapi aku nak gelak bangga. macam mana? aku tak reti berlagak. haha !

ok. aku tipu. aku suka berlagak.

depan orang takkan nak tunjuk. nanti kena label. hidup kadang kadang kena hipokrit. kadang kadang kena menipu untuk kepentingan diri sendiri.

sumpaaa aku selfish.

masa nak lemas aku sanggup tolak kawan baik aku dalam air semata mata nak selamatkan diri sendiri. nasib baik dia selamat. kalau tak, dah jadi kes bunuh dalam diam tu.

hahaha !

bodoh. manusia tak ada perasaan.

kejam.

ya. aku manusia kejam.

tapi aku masih lagi ada perikemanusiaan. jangan risau.

aku taklah sekejam firaun zaman jahil dulu dulu.

**********

petang tadi hujan.

betul ke kita nak pergi daki bukit ni? tak bahaya ke?

aku tak nak jadi selfish lagi kalau ada tragedi.

aku nak pindah bilik.

selamat tinggal teman sebilik. tidurlah kau sorang sorang dalam bilik dan aku memang selalu tinggal kan kau.

lepas ni boleh peluk timm selalu macam gay. ada tapak nak lepak. tak payah fikir lama lama. mungkin dah tak selalu lepak kat restoren midah nanti.

selamat datang ke pondok makcik senah.

haha !

aku menjerit sorang sorang depan pejabat pak suman. yang lain rilekkk jeh. muka biasa jeh. hampeh.

sumpaa aku excited terlebih.

padahal apalah sangat. bukan kau dapat result SPM pun. SPM pun kau dah lepas. lagipun, senang je SPM tu :P

aku tak nak masuk kelas reka. banyak buang masa. otak aku tersumbat kalau masuk situ. entah apa yang sekat.

aku mohon kelas bukan reka. dapat. kalau masuk sini, otak aku jalan macam tu jeh. tak ada benda baru.

buat kerja dengan kemampuan kau. bukan minat kau. kalau minat tapi tak mampu macam tak ada guna jeh. mana kau nak dapat untung. berjanggut lah kau kalau nak tunggu duit jatuh dari langit. memang tak lah.

ya. aku faham. semua orang ada impian. semua orang nak realisasi kan impian mereka sendiri. masa kecil kecil dulu impian aku sama macam budak budak kelas reka. tapi kadang kadang kita terpaksa buang impian kita yang satu itu untuk impian kita yang lain. baru untung mehhh !

fikir kena bijak beb ! mane boleh pakai terjah. kena ade plan. takda plan, kau sendiri yang masuk tutup lokap sendiri.





2010/11/24

setelah sekian lama

berhabuk.

penat nya nak sapu. habis bersin hidung aku berulang kali.

kehidupan aku di Universiti Malaya sudah kembali seperti sediakala setelah hampir dua minggu aku bercuti. duduk rumah je pun. tak ada buat apa.

Semester Dua.

aku nekad nak ambil kursus Ukur Bahan. walaupun aku tak hebat Matematik. Jangan risau Matematik, aku akan cuba sedaya upaya untuk selesaikan masalah kau.

minggu pertama ini, sumpaa aku malas belajar. mood tak sampai.

budak poli, budak uitm. seronok lah korang. tengah cuti sakan.

aku duduk kL je. belajar pun kat sini. senang nak jumpa kawan kawan sekolah.

sumpaaa aku rindu korang tahap gaban. sampai kita nyaris lemas sama sama dekat air terjun sungai puaka. aku tak nak jejak situ dah, tapi aku tak serik mandi sungai lagi. takpe. lepas ni kita pergi mandi laut pulak. tunggu Khai dengan Has hilang trauma. setahun juga nak tunggu tu. Jangan risaulah, Ejat dengan Fish ada, mereka warrior walaupun Fish ada sikit blurr blurrr.

kalau tak, kita daki bukit je lah. tapi bila? nak kena tunggu ada kereta =.=

aku duduk dalam bilik buang masa, tengok cerita manusia mata sepet sampai mata aku lebam. padan muka aku. baru second day, dah miss 1 kelas. bila nak berubah lah sial !

lapar la. nak maggi. :P

2010/11/13

hati atau hati hati


jangan terkejut kenapa aku letak gambar Justin Bieber budak hingusan ni. aku cuma nak kamu kamu baca petikan ini.

Justin Bieber pemimpin muda Illuminati: Kepada sesiapa yang amat meminati penyanyi Justin Bieber (JB) yang popular dengan lagu Baby hingga selalu terpekik melolong macam dirasuk hantu apabila mendendangkan bait-bait lagu Jb dinasihatkan agar segera bertaubat. Ini kerana, apabila anda menyebut se...tiap perkataan dalam lagu JB yang bertajuk Baby, anda secara tidak sengaja telah "menyebut perkataan yang menyembah dajjal/juru selamat Yahudi". Ini boleh dikesan dengan cara men"terbalik"kan lagu tersebut (ke belakang). Untuk rekod, Justin adalah pemimpin muda Illuminati-New World Order iaitu sebuah organisasi antarabangsa Yahudi yang memperjuangkan konsep One World-One Religion-One Israel. Tolong SHARE untuk memelihara akidah seluruh umat Islam di Malaysia.

ini yang aku jumpa di laman buku sampingan aku. aku tak pasti akan kesahihan dia sebab takda bukti yang kukuh. cuma nak pesan kat kawan aku seorang ni. tak payah lah layan budak hingusan nih. haha ! buang masa je.

then, ada 1 statement yang mengatakan....

Michael Jackson mati sebab dia nak bagitahu satu dunia pasal Illuminati, tapi belum sempat berbuat apa apa dia sudah mati dibunuh.

itu spekulasi yang aku baca, jadi tak perlu nak percaya 100%.

aku pun ada lah juga baca pasal Freemason, Illuminati, Satanic dan apa yang berkaitan. Adalah juga tengok The Arrival yang membongkar segala kegiatan dan aktiviti aktiviti puja puja setan ni.

mereka sanggup buat apa sahaja untuk jatuh kan Islam.

takut.

tapi, bila aku nak bertaubat. cakap je takut. tapi tak buat buat jugak. aku harap aku tak termakan dengan segala fitnah pujuk rayu ular sawa lidah bercabang si dajjal durjana itu.

aku bersyukur sangat sebab lahir sebagai seorang Muslimah. alhamdulillah. :)

WHOAAAAA !

Kris Allen bergambar dengan Justin Bieber. =.=

Aku harap abang aku bukan segolongan dengan Justin Bieber sebagai ahli Illuminati yang mereka canangkecohheboh kan tu.

2010/11/11

virus di kawasan rumah

kebosanan yang teruk melanda di sekitar kawasan rumah hampir membunuh aku. sialan. aku malas nak belajar apa itu Bahasa Inggeris. nasib baik ada lagi cuti satu minggu. apa yang aku nak buat dalam minggu itu? mata aku kabur......

bila dah cuti ni. mula lah timbul keluar rasa rindu pada kawan kawan lah. haishhh. mana taknya, itulah teman kita gelakgelakketawasukaria. huhu.


ALAMIEN ZULFISHAH ASHRAF

ikan ni memang glamour betul kat kawasan blog aku. dia terbaik. itu sahaja aku boleh kata. takda dia, mesti aku rasa macam pelik. kalau dengan ikan ni aku akan sembang sampai tak boleh nak berhenti gelak. mesti penat gelak sama sama. ikan ni dengki sikit dengan aku. suka booooo aku. haha. hey fish, Manchester United the best lahhhh !
lagi satu, korang jangan berlagak dengan dia. dia tahu apa yang korang tak tahu. errr... macam mana nak explain eyh, kalau dia tahu dalam sesuatu perkara dia memang betul betul tahu. kalau dia tak tahu, dia akan mengaku yang dia memang tak tahu. maknanya dia bukan budak yang bodoh sombong.
ikan nih suka buat research. so, knowledge dia mungkin tinggi daripada korang. nampak je macam ayam ayam. kesimpulan nya, jangan berlagak dengan dia kalau korang tak berapa sangat tahu dalam sesuatu perkara itu, melainkan kalau dia memang tak tahu, korang nak berlagak dengan dia lebih lebih pun takpe. mesti dia agak bengang jeh. hahahahaha !

aku rasa macam berbelit jeh explanation aku pasal ikan nih =.=
lantak lah.
aku manja dengan dia seorang je. *menggedik :P

AKMAL HAZIM RAZIFF

kesengalan akan melanda tiap kali aku jumpalepaksembang dengan mamat ni. ada sahaja bahan nak kenakan aku. mamat nih jenis tak sedar diri sikit. kuat berlagak, bodoh sombong, banyak perasan, suka berangan sampai lah kau lalai patah kaki sebelah. haishhh. sabar je lah. dah nama pun budak. itu pun tak sedar sedar lagi =.=
mamat ni sangat materialistik. semua barang barang branded semua dia nak sapu.
ayat popular dia
"aku lelaki yang tinggi lagi hot dan handsome, almost perfect guy for a woman"
macam aku kata, dia memang kuat perasan.
almaklumlah, budak lagi.
korang memang kena banyak bersabar dengan dia nih.
apa yang aku boleh kata, dia terbaik juga even perangai suka buat aku sakit hati je.
dengan mamat nih, aku yang suka dengki dengan dia.

hampir 5 tahun lah juga aku kenal dengan mamat nih.
daripada pendek sampai lah kau tinggi lampai sekarang.
daripada gemuk gedempol sampai lah kau kurus sekarang.
daripada suara kau macam kucing sampai lah suara kau macam harimau sekarang.
nak ucap, just do all the best for the SPM examination soon.

hahaha !
aku dengan mamat nih terbalik sikit dengan ikan kat atas itu.
mamat nih yang suka manja dengan aku. *menggedik lah kau :P


mengaku jelah wani yang kau rindu diorang nih.

fine.
aku rindu RETRONESS
aku rindu HAWNFEK
aku rindu LOSERRR LOSERRR TEGAR, *bak kata chepam.
aku rindu budakbudakGARIS
aku rindu RKians
-_-

2010/11/09

kuale

KUALA KANGSAR

oh ya. aku berada di kampung aku sekarang. esok baru balik KUALA LUMPUR.
masa untuk aku belajar apa itu bahasa Inggeris.

haha !

biasalah kat kampung. mana ada internet. bergerak lah aku ke cyber cafe di pekan kuala kangsar ini.
sempat lah nak tulis apa apa yang patut.

aku nak makan cendol dan laksa.
sedap nya.....

oh. udara kat kampung tak macam kat Kuala Lumpur.
rasa segar setiap hari.
balik KL mesti aku sesak nafas sikit nanti.

haha !

banyaknya yang aku merepek.
rindu nak makan kerepek pisang pula.
aduh !
apa hal ni ?

harap aku tak terserempak dengan budak sekolah lama aku nanti.
minta dijauhkan.....



2010/11/04

naik lemah, turun gagah

3 hari.

badan letih. non-stop hang out. gila babeng lah syial. memang hangus aku. haha !

almaklum lah. budak GARIS. ada 5 je paper exam yang kena dijawab. bermula isnin sampai rabu, kaki aku tak berhenti daripada berjalan. khamis baru boleh rehat sikit. english
exam. huhu !

oh ya. baru sahaja tamat semester 1 sebentar tadi. cuti dua minggu.

lepas ni tak mau rally rally dah. penat lah.

aktiviti apa je? biasalah anak muda. darah muda. semua benda nak buat.

haha ! tapi dalam jangka masa 3 hari itu, satu satu nya aktiviti yang betul betul buat hati aku gembira ialah menawan puncak BUKIT BROGA. terbaik lah.

lagipun aktiviti ini tak memerlukan kos yang banyak, hanya kongsi kongsi duit bayarkos minyak kereta AMANOTHMAN, bekalan makanan atas puncak dengan sarapan di kedai mamak, ia juga menyihatkan tubuh badan walaupun aku dah nak separuh pengsan naik atas bukit tu. sumpah aku tak sangka bukit itu tinggi sangat. aku naik je tak sampai sampai. manalah tak nampak dua je, perut kosong sampai puncak bedal semua roti bersalut jem strawberry hasil tangan AIRINAAHAMED dan juga tuna yang dibeli di 7 Eleven.

respek kat FATINNABILAH. kuat juga kau. haha !

4 mudi yang sememangnya tabah dan kental dalam menempuh cabaran ke BUKIT BROGA.















sumpah sejuk gila kat atas puncak ini. Genting Highlands pun aku rasa aku nampak dari sini. KLCC dengan KL Tower pun nampak. memang terbaik lah.

dan yang paling penting. keindahan matahari terbit memang cantik. SUBHANALLAH. ciptaanNya betul betul indah. tiada siapa yang boleh lawan kehebatan ALLAH SWT.

im proud to be a MUSLIMAH.

sedikit bermotivasi aku di situ.

lepas ni boleh pergi lagi kan? huhu.

nak ucap terimakasih kat korang.
budakbudak GARIS very supportive.
tak tipu.
sayang korang peluk cium ketat ketat.

AFIQNURFAWWAZAZAHA
ABDULRAHMANOTHMAN
AIRINAAHAMED
AFIQMNASIR
ABDULWAHAB
AKRAMZAINAL
AMZARSHAMSULKAMAR
FATINNABILAHJAILANI
HAIQALSHOFI
IZHARMUSTAQINMADISA
LAILATULSYAZWANIE
PAULNICKSON
SYAZWANIAZHAR

di puncak BUKIT BROGA.

*credit to AKRAMZAINAL, tiada di dalam gambar.

okay.
ada plan nak pergi Gunung Kinabalu?

haha !

2010/10/30

masalah normal

biasalah aku. dalam hidup aku satu perkara sahaja yang aku tak pandai nak uruskan.

DUIT. WANG. FULUS. PITIH.

penat lah fikir pasal tak ada duit. elaun dah habis. segan lah nak asyik minta kat mama je. mama dah banyak tanggung semua. dekat abah, hurmmm.. jangan haraplah. rasanya dah dua bulan dia tak tanggung aku. malas dah nak cakap. sendiri punya duit pun bukannya dia yang control.

haishhh. susah lah ada istilah 'bapak borek anak rintik'. anak dia pun tak pandai nak manage duit sendiri. sama je macam bapak dia.

fuck.

banyak hal yang aku nak kongsi sebenarnya. tapi, sampai situ jelah. hal hal keluarga simpan sendiri lah. tak payah nak kecoh lebih lebih.

oh ya. sebenarnya aku tak reti nak rindu ahli keluarga sendiri. macam mana eyh?

ayat aku agak kurang ajar kan?

senyaplah.