2011/06/08

kiri kanan kehidupan

aku tak bosan bekerja.
walaupun supervisor aku macam sial, tapi aku terus kan.
kata orang tua tua, jangan buat kerja separuh jalan.
ada ketika, aku tensi. tensi buat sementara.
mengadu kat Adlyn Zuraimi, mengadu kat Fatimah Razak, mengadu kat Alamien Zulfishah, mengadu jugak kat Amzar Shamsulkamar.
konon nya nak berhenti.
mengadu jugak kat Kak Nita, akak yang jual jeruk kat sebelah kedai makcik Anne.
mengadu jugak kat Kak Ita, akak yang jual Hot&Roll kat belakang kedai makcik Anne.
tak sangka.
everyone around there knows how sial the supervisor is.. HAHA !!

semua nasihat kat aku. Adlyn Zuraimi kata, aku tak cukup kental. cis cis. malu beb dengan dia. wahhhhh, pantang betul aku kalau ada yang kata aku tak kental.
jatuh lah reputasi aku beb.
Amzar kata, aku dah malas. hurmm, ada betul nya jugak.
Kak Ita kata, "biasalah lah tuh.. kadang kadang kita tension kalau bekerja dengan orang yang kita tak suka, akak pun pernah rasa macam itu. asyik rasa nak berhenti je..padahal takda apa apa punnn."
dengan segala pandangan orang sekeliling, aku pertimbangkan dan aku terus kan je lahhh demi fulus gaji yang mendatang di hujung bulan.
akan aku teruskan bekerja sampailah waktu yang dijanjikan iaitu Julai.
and then bye-bye KL for one month.
nak pergi merantau ke tempat asal usul. har har har !

nak pesan kat Alamien Zulfishah,
lelaki sebenarnya selalu ingin disayangi, sebab itu lah Allah ciptakan Hawa untuk Adam.
err..walaupun aku rasa ayat kat atas ni macam tak sesuai tapi aku rasa ada kena mengenalah jugak dengan apa yang aku nak katakan ni.
baik kau fikir betul betul.
jangan ego, konon nya taknak mengadu dekat sapa sapa langsung.
kau takkan boleh simpan hal atau masalah sorang sorang.
nak jadi pendiam??
hurmmmmmm.....
aku tak boleh nak yakin dengan perubahan kau.
at least kau kena ada seorang yang boleh jadi kaunter tempat aduan kau.
Daniel ada, aku ada, Has ada, Alya ada, Khai ada..
pilih je sapa sapa yang kau rasa selesa.
tak elok lah simpan sorang sorang.
nanti kau jugak yang sengsara.
ceyh, ayat aku macam tak boleh blahh pulakkk.
lagi satu, jangan nak bangga sangatlah yang kau tuh lelaki.
masalah atau hal manusia bukannya diukur daripada jantina.
fikiran, akal, hati manusia.
itu yang penting.
jangan degil !!!

haa, aku bukan setakat nak pesan kat Alamien Zulfishah jeh,
manusia manusia yang jenguk datang sini pun kena fikir betul betul jugak.
binasa diri sendiri kalau menyimpan sorang sorang.
percayalah.

ok ok. aku rasa poin aku dah keluar.

kita kembali ke cerita yang aku nak kongsi.

walaupun aku sekarang bekerja kat kedai roti yang kecil.
walaupun hanya dalam jangka masa tiga bulan.
tapi aku boleh rasakan macam mana di masa hadapan.
kalau kau dapat boss yang macam sial. perghh. sumpaa tensi beb. nak menyumpah jeh tiap tiap hari, macam tuh lah rasa nya aku kat supervisor aku.
kalau kau dapat client yang demand macam macam, kerek semacam, sumpaa..memang sakit hati, macam tuh lah rasa nya aku kat customer yang datang ke kedai makcik anne tuh.
ada yang customer yang nice, cool, okay, senang kita nak berurusan.
tapi kalau dapat yang macam..arhhh..aku kena chill. rilekk.
aku percaya,
customer is always right
but, they need to understand too.

haha. itulah lumrah hidup. bila dah jenguk dunia sebenar ni, macam macam dah nak kena mula fikir.
pemikiran jangan nak seperti anak kecil.
sempit lah dunia beb !




1 comment:

  1. yup, aku tau. aku da pikir da semua tu sebelum aku buat keputusan. as a cnclusion, aku nak keraskan hati aku. aku taknak ade partner selagi aku tak kukuhkan lagi ekonomi hidup aku. pakai duit pun duit pnjam. bila aku da ready, baru aku serious in partner ni. sbb tu aku kluarkan statement "bercinta dapat duit tak?". yup. da 4 bulan aku mcm ni. aku tak la pendiam sgt. kdg2 aku blanje gelak jugak. cuma aku tak cite kat org mslh aku. klu ade mslh, i'll calm-ly think how to solve it. bkn nak keraskn hati dgn ekonomi hidup je, aku jaga kesihatan aku. cara aku fikir. fizikal aku smua jugak. that's why aku kata tak ready lagi. jgn risaukn aku :)

    ReplyDelete