2012/01/20

The Detective.

aku terlupa nak kongsi cerita dengan korang. sibuk nak exam kan hari tuh. tak update lerr blog.


herherher. ini panahan yang jadi bila dapat baucar buku free RM200. gara gara nak pilihanraya punya pasal, strategi kerajaan nak menang macam macam dia buat. hoho. tapi terima kasih jugak lah at least niat aku nak dapatkan buku buku ni tercapai. HOHO.
angan angan nak beli buku ni dah lama dah, tapi nak beli pakai duit sendiri terpaksa pikir dua tiga kali.

ada lagi balance RM150. 3 keping baucar yang tinggal tuh belum fikir lagi nak beli apa.

lepas paper legal studies hari tuh, esok nye aku gerak pi Mid Valley. datang MPH je pun. niat nak pulun komik banyak banyak pada asalnya. tapi sekarang takda komik komik yang latest or yang terbaru. so aku teringat nak beli novel ni. hahaha.

nice weh. hoho. tapi English dia agak tinggi lah jugak. British punya English. klasikkkk. aku buat buat je lah paham bila ada dua tiga words aku taktahu maksudnye. HAHAHAHAHA.

so far, jalan cerita dia aku paham. baru separuh buku Volume 1 aku baca, kadang kadang tergelak jugak aku baca sebab character Sherlock Holmes agak kelakar, then kadang kadang dia suka berlagak. haha. 

aku suka cerita yang berfikir. haha. tak tahu lah kenapa :/ dan yang macam detektif detektif sikit. niceee. kadang kadang aku rasa nak hempuk je kepala Sherlock Holmes even aku tahu dia tak wujud sebab dia boleh describe macam mana figure criminal tu sebelum official detectives sempat buat apa apa. HAHA.
sampai Dr. Watson sakit hati jugak lah. HAHA. 

daripada novel ni aku boleh tahu macam mana dia kenal Dr Watson, and macam mana dia solve kan semua kes kes dia. Sherlock Holmes gelar diri dia as unofficial detective consultant. bila official detectives buntu and tak dapat selesaikan kes, baru semua pakat datang cari dia. 

ada jugak cerita yang Sherlock Holmes ni tak lah perfect mana sebab ada kes dia tak dapat solve. bila Irene Adler terlibat dalam kes dia mesti dia tak boleh nak solve sebab perempuan tuh kenal dia and faham taktik taktik Sherlock Holmes. Irene Adler ni adventuress, aku pun kurang pasti yang minah ni punya character baik ke jahat. haha.

aku tahu pasal Sherlock Holmes ni dari kecik. itupun sebab aku layan anime Detective Conan. HAHA. Kalau korang layan Conan, mesti korang tahu yang dia follow jadi detektif sebab dia suka baca buku pasal Sherlock Holmes. dari situ aku teringin nak baca pasal Sherlock Holmes tapi tak tercapai capai sebab aku asyik sibuk kumpul komik Doraemon dengan Anak-anak Sidek. HAHA. masa tu dunia aku penuh dengan animasi. takda masa nak layan buku buku ni. haha.

sampai lah satu masa tuh, movie Sherlock Holmes yang 1st keluar. aku eksited bagai nak rak. eksited nak tengok kat panggung wayang, tapi tak tersampai jugak hajat. tengok download jaaa. Dua dua movie aku tengok download jaa sebab time dia tayang, duit tengah takda, and aku sibuk tengok movie lain dulu and, kawan kawan aku ramai tak berapa minat cerita cengginihhhh. HAHAHAHA. 

   

bagi aku diorang bawakan character ni dengan awesomeee. especially Jude Law. aku dah lah memang minat diaaa. bawa watak Dr. Watson lagi. niceeeee. haha. 
Robert Downey Jr. pun awesomee. aku suka dia dalam Iron Man. niceeee jugak :D




p/s : panjang berjela aku review pasal Sherlock Holmes :O #minatbetul

No comments:

Post a Comment