2010/10/22

apabila melintas dijiwa dan fikiran

susah jadi orang yang tak berduit ni. kalau asyik minta kat mama je, rasa macam apa je. segan lah kan? minta maaf lah mama, mama ada anak yang boros ni. tak macam adik. dia pandai simpan duit. perangai kami memang jauh beza.

nak minta duit kat abah? banyak hal lahhhhhhhh.

bila nak hari ahad ni =.="

aku belajar matematik hari ni. nampak nya aku rasa aku boleh jawab soalan peperiksaan nanti dengan baik. harap harap macam itulah. seperti biasa, sabtu ada kelas. dan aku sekarang malas nak buat redo yang berlambak tu. board dengan kertas tengah ready tuh. orang yang nak buat kerja nya malas lah pulak. adoyaiiii.

oh. lupa. aku tak solat maghrib lagi. sekejap.
..............................
...........................................
......................................................
..............................................................

kembali menghadap laptop kesayangan aku. aku teringin nak bagi nama kat laptop aku ni. tapi tak ada nama yang sesuai untuk beliau. haha.

sambil peluk bintang aku. aku tengok dah lunyai dah rupa dia :( ALAMIEN ZULFISHAH aku nak bintang baru tahun depan. kali ni nak warna kuning lah. beli yang besar punya tau. kau dah janji kalau aku dapat 4RATA kau nak kasi yang besar punya. sayang kau sangat sangat lah. kau lah manusia terbaik dalam hidup aku. aku rindu nak nangis depan kau. rindu nak sembang banyak banyak dengan kau. rindu nak gelak besar dengan kau. hari tu jumpa sekejap je. tapi aku seronok. kau memang ikan sepat aku :)
oh. ya.
pesanan untuk kau. kau kena jual salah satu Lamborgini kau. susah lah nak jaga dua dua. Lamborghini yang cepat rosak, lebih baik kau jual cepat cepat. nanti rugi. kau jangan fikir banyak. kita sama sama nak exam kan?
lagi satu, kalau kau nak berubah jadi pendiam, aku tak kisah. tapi jangan lah berubah bila dengan aku. aku suka kau yang banyak cerita. aku suka kau yang banyak kata kata.

chepam kata, "seronok lah ada bestfriend lelaki"

aku cuma senyum. memang seronok. kadang kadang tak sangka. entah. sebab ikan sepat tu je yang faham dan ikhlas nak berkawan dengan aku. orang lain tak pandai jaga hati aku dan aku tak pandai jaga hati orang lain. sebab itu, aku suka buat tak tau. senang cerita. tak payah susah susah.

........................

kita dah besar. boleh fikir yang mana baik yang mana buruk. kita bukan dalam zaman sekolah lagi. kat sekolah ramai yang boleh backup kita. tapi, bila dah tempuh hidup dalam U ni. kau kena pandai dan belajar apa itu erti berdikari. jangan nak ikut kepala sendiri. nanti boleh buat orang lain sakit hati. jangan sampai kau hilang kawan sudah. aku tahu aku bukan kawan yang betul betul memahami kau. tapi sampai bila kau nak berperangai macam tu? harap kau sedar je lah. aku tak pandai nak cakap macam mana.

aku teringin nak ada bestfriend perempuan. tapi tak pernah ada yang betul betul ikhlas dengan aku. :(

4 comments:

  1. kau tuju kt spe dlm perenggan last tu??

    ReplyDelete
  2. yang penting bukan dituju kan kepada kaw.

    ReplyDelete
  3. aku tnye je,,
    eeh,,bley la aja aku plak math,,

    ReplyDelete