2011/10/25

Chipmunk Apps

aku eksited dengan inovasi yang berlaku di sekeliling kita.
apatah lagi dalam dunia tanpa sempadan nih ye tak?

haha. aku nak kongsi dengan korang pasal satu App kepada kamu kamu yang memang 24/7 hadap laptop, onlineeeee memanjang.

tapi aku fokus kan untuk si pen-tweeter yang tegar. herherher.

untuk manusia macam aku yang memang kaki tweet aku rasa wajib ada kotttt. haha.

sila klik pada gambar kalau nak tengok besar besar. 

bila korang dah download macam ni lah rupanyaaaa
kat sebelah 'start' tuh ada ikon pokki. so boleh korang pilih application untuk social network korang.

kalau twitter namanya Tweeki
my mentions

my timeline

trends

korang boleh tweet sesenang hati, tak payah buka browser. 
tak payah bukak google chrome untuk tweet.
kalau korang pakai tweetdeck untuk laptop still lagi kena buka browser.
seminggu aku guna aku realise yang tweedeck lembab doe.

haa, untuk yang memang kaki suka buka email macam aku, boleh download sekali application untuk gmail.
memandangkan siswamail UM under google apps so senang lah aku nak tengok apa yang diorang selalu update untuk student kat sini. tak payah lahh susah susah aku kena switch dengan email gmail aku lagi satu.

tapi biasalah, setiap kecanggihan yang ada sekarang mesti ada kelemahan dia. hoho.
aku tak yakin manusia boleh cipta sesuatu yang perfect kat duniaaaa nihh. haha.
untuk sesetengah app contohnya facebook agak mengecewakan jugak lah sebab kalau ada notifications korang still kena buka browser untuk tengok komen bla bla bla kejadah yang ade kat facebook tuh. 
untuk pokki, facebook app punya function hanya inform berapa 'noti' yang masuk, news feed update, itu jehh.
tapi aku tak kaki facebook sangat. buka nak tengok 'noti', information kat group, dengan comment gambar gambar yang member member aku upload. 
status kat facebook pun aku tak tahu nak tulis apa, bila dia tanya "What's in your mind?" aku jadi blank. haha.

so thats why aku promote secara spesifik nye kepada pengguna twitter. 
bila twitter tanya "What's happening?" macam macam aku boleh bebel. HAHA.

awesomeee guys. try lah :D

1 comment: