2011/11/17

left hand's stuff

aku baru baca blog fish.
dia share cerita pasal pakai jam tangan.
dulu dia tak suka pakai jam tangan sebab berat lah apa lah. banyak sangat alasan -,-
tapi sekarang dia suka pakai jam setelah Alya bagi hadiah bday jam tangan kat dia.
dan sekarang dia rasa penciptaan jam tangan tu unik.

masalahnye sekarang, bila aku nampak dia pakai jam tangan, nampak pelik pulak o.O
haha.
aku pun nak kongsi cerita pasal jam tangan jugak.
hoho.
aku tak curik idea blog kau ye fish. HAHA
aku ada taste yang lain terhadap jam tangan.
almaklumlah, aku tak suka pakai jam yang sama dengan semua orang. hoho.
maksud aku dari segi bentuk.
kebanyakan orang akan pakai jam yang bentuk bulat macam nih...



tapi aku tak. sebab design bentuk dia common. semua orang pakai.
tak syok lah.
aku lebih suka jam berbentuk petak macam nih...



ini jenis yang aku suka lah. tak rasaaa cool ke? HAHA.
aku suka pakai jam tangan yang mesti design dia petak macam ni, analog dan dia pakai nombor roman. baru nampak klasik :D
aku tak suka pakai nombor biasa 1,2,3 macam tu. terlalu common. dan sebab tuh aku tak suka pakai jam digital. 
aku lebih suka kalau material tali jam tangan tuh leather. aku tak boleh pakai steel, nanti tangan gatal -,-

macam jam tangan aku sekarang, rectangle and roman numbers. cooool. haha. 

HAHA. nak pilih pakai jam tangan pun nak cerewet ke??

chill lah. setiap orang lain citarasa dia ye tak?
haha. aku terasa macam taste aku terlalu tinggi pulak. tak rasa macam tuh ke?
tapi bagi sesetengah orang, design tuh nampak biasa. simple. tapi susahh sebenarnya nak jumpaa. 
jam RM10 belum tentu ada macam ni, nak jumpa pun makan masa sebab mostly yang jual kat pasar malam semua bentuk bulat.

dan of course sapa tak nak pakai jam mahal beb !!
nikmat pakai jam tangan mahal dengan yang murah lain wehh.
kadang kadang ada yang cakap, buat apa pakai jam mahal mahal padahal jam bergerak sama je.
bagi aku, mahal dia bergantung pada material yang diorang guna dan engineering jam tangan tersebut. hoho.
even aku tak amik kisah pun pasal keunikan engineering dia tapi pakai jam tangan mahal buat kita rasa jam tangan tu sangat precious pada kita sampai nak buat koleksi.

itu pada pendapat aku lah.

oh. aku pakai jam tangan dekat tangan kiri berbanding orang lain yang suka pakai jam tangan dekat tangan kanan.
padahal masa sekolah rendah aku pakai sebelah kanan, tapi disebabkan perangai aku yang tak suka aku sama dengan orang lain, so aku ubah pakai sebelah kanan ke sebelah kiri dan aku pakai jam macam ni..
aku pakai jam tangan upside down berbanding kebanyakan orang lain yang pakai macam nih...


cerewet kan aku?
itu pun tak nak sama dengan orang -,-
pernah jugak satu masa dulu ada kawan aku tegur, kenapa cara kau pakai jam pelik? tak rasa susah ke nak tengok jam?
aku jawab, style kott.
HAHA.
itu je jawapan yang aku mampu bagi. hoho
padahal ada je orang lain yang pakai jam tangan macam aku, tapi bilangannya tak terlalu ramai.

jam tangan adalah antara aksesori aku paling penting dan aku mesti pakai bila nak keluar. bila takde jam tangan kat tangan kiri ni aku, terasa something missing. 

pakai jam tangan style wehh. itu je aku reason yang aku mampu bagi :P

2 comments:

  1. nak rare sgt, nahh! http://shopchicsteals.blogspot.com/2010/04/triangle-watch.html
    hahaha

    ReplyDelete
  2. sama.aku pon suka rectangle but aku punye takde nombor.buat aku jadik macam org buta bila ada orang tanya pukul berapa,confirm pusing belakang kira nombor.haha,bebal.

    ReplyDelete