2011/11/03

Local Support

yeahh. pagi pukul 10.30 kang aku ada test.
Accounting Test.
hoping for the best >.<

rilek kan minda jap.
harharhar.
tadi aku singgah pi jumpa encik youtube.
dia promote aku suruh tengok filem filem buatan anak tempatan.
aku bukan tak nak support tapi paham paham lah kan cerita melayu.
kadang kadang terlalu klise.
nonsense pun ada.
trailer jeh gempak tapi jalan cerita macam harammmmmmmm.

papehal pun, aku dah tertarik dengan 9 trailer filem melayu akan datang yang aku dah usha.
mai lah tengok.

#1 Husin, Mon, dan Jin Pakai Toncit
1st cerita yang aku nantikan.
semua orang tahu filem Hantu Kak Limah Balik Rumah tuh gempakk kan.
tak sia sia aku tengok filem HKLBR tuh kat panggung wayang.
filem yang ni dah macam kesinambungan filem tuh lahh.
aku harap ada lawak lawak dalam cerita nih jadi trend.
itu yang aku nak.
memang letak harapan tinggi lah kat filem ni.

#2 Ombak Rindu
kalau korang pernah layan novel Ombak Rindu yang pernah meletup masa dulu dulu, aku rasa kita patut try pi tengok cerita nih.
aku dah berapa kali baca novel tuh. bapak sedih wehhhh.
menanges nanges guwaa.
haha. novel tuh Maksu aku punya, tebal lah jugak, tak ingat dah letak mana. kononya nak baca balik.
aku harap filem dia tak lari sangat dengan jalan cerita dalam novel.
cumaa yang slack nye, Maya Karin pegang watak Izzah. buat aku pikir dua tiga kali nak tengok ke tak -.- 

#3 8 Jam

yeahh !! shaheizy sam bebehh !!
aku suka lakonan beliau.
filem yang nih kisah dia pasal banduan yang aku rasa lari dari penjara padahal dia ada 8 jam sebelum kena hukuman gantung.
haaa, lebih kurang macam tuh lah ~~~
aku nak tengok sebab action movie and shaheizy sam bebeh !

#4 Songlap
yeahhhhh !! shaheizy sam again !!
yang nih aku tak tahu cerita pasal apa. 
tapi macam menarik.
janganlah trailer jeh nampak gempak tapi jalan cerita hampeh.
sedih guwa.
tapi still aku nak tengok sebab shaheizy sam bebehh !!

#5 3 Temujanji
aku sebenarnya annoying dengan hero dalam cerita nih sebab aku tak suka pierre andre.
aku nak tengok sebab aku suka yana shamsuddin :)
pastu soundtrack lagu yuna kan, nampak emo lah sikit.
tengok jelah macam mana cerita nih nanti.

#6 Papa I Love You
mungkin orang akan tengok filem nih sebab adik Mia Sara Nasuha tuh.
aku tengok sebab Lisa Surihani yawww.
aku perasan yang filem nih arahan director filem Sekali Lagi.
filem dia mungkin klise, tak pun lebih kurang, tapi cerita pasal keluarga aku suka.
layannn jee ~~

#7 Apokalips X
cerita fighting fighting !
aku suka filem action :D
ada aku dengar rumors yang filem ni ikut style movie crows zero, tapi tak 100% sama.
crows zero citer pasal budak sekolah, yang ni dia ada twist sikit kott.
haha.
papehal aku namapak ada Farid Kamil, Jehan Miskin, dengan Adam AF2. HAHA.
aku harap tak melalutlah filem nih even grafik dia kurang.
memang aku letak harapan tinggi kat filem Mamat Khalid nih -,-

#8 Aku Bukan Tomboy
filem Shamsul Yusoff.
Skop Production punya filem memang nampak lame sikit.
haha. biasa jeh filem nih.
tapiiii guwa nak tonton sebab ada shaheizy sam yawwwww >.< !!
aku suka sense of humor yang ada pada shaheizy sam. HAHA.

#9 Aku, Kau, dan Dia
tajuk filem pun macam lame. common.
aku pun clueless filem ni citer pasal apa.
okay, fine. Pierre andre yang direct filem nih.
aku boleh agak filem nih lembab.
tapi guwa nak tonton sebab ada Remy ishakkkkk yawwwww !!
even aku rasa muka dia macam tak layak jeh jadi musician. HAHA.

HAHA. trailer filem melayu yang dapat pikat hati aku untuk tengok.
padahal aku tengok jugak actor dan actress dia sapa.
biaq pi lahhh.

looking forward to these movie.

harap boleh bikin guwa support filem melayu.

No comments:

Post a Comment