2011/11/19

realize it

papehal korang kena tengok video nih dulu.


pada pendapat aku, matluthfi cuba sampaikan yang masyarakat kita sekarang suka argue mana yang betul mana yang salah. 

oh. yang pasal gitar tuh. aku tahu ada dalam satu hadis kata, sebarang alatan yang menghasil getaran bunyi menggunakan tali itu haram sebab itu bunyi kegemaran syaitan.

yang pasal rokok tuh, aku tak suka bila orang stress mesti hisap rokok, telan panadol sepapan bagai, hiris tangan lah. chill lah, banyak lagi cara tak memudaratkan untuk kau nak hilangkan stress dibandingkan buat benda benda bodoh macam tuh.
aku ada seorang kawan bila dia stress suka telan panadol banyak banyak. memang kena marah dengan aku lah. memang dia bodoh. tapi minah nih degil sikit, langsung tak nak dengar cakap aku -,-

apa jua keadaan sekalipun, kita kena berbalik pada agama. 
back to basics. 
easy right? :)

pasal keluarga pula, setiap orang ada latar belakang keluarga yang berbeza. memang lah stress sedih bagai bila ada ahli keluarga yang mati, ataupun sakit. takpun ibu bapa yang bercerai, keluarga pecah belah.
but just think positive, itu dugaan yang Allah bagi. Setiap dugaan yang Allah berikan berbeza beza kepada setiap manusia. Mungkin ada hikmah, itu kita tak tahu. Mungkin Allah nak uji Iman kita. Itu yang paling penting. 
:)

dialog yang aku suka dan paling cool dalam video ni

A : tapi aku tak boleh hidup sorang macam ni
B : memang tak boleh, selagi kau tak bergantung pada yang tak mati

awesomeeeeeeee !!

No comments:

Post a Comment