2010/09/20

putus dan sejenak

memuaskan hati aku. 2 daripada 4 yang aku tembak mengena. terbaiklah anak Azhar ini. pencapaian yang aku dapat kini sudah cukup baik bagi aku dan aku terlalu bersyukur. aku tidak cemburu dengan sahabat sahabat aku yang lain kerana aku sangat pasti dengan apa yang aku lakukan sebelum ini. hasil yang aku dapat setimpal dengan usaha yang aku curahkan. adil kan? itulah kuasa Tuhan.

aku perlu berusaha dengan lebih baik selepas ini agar mendapat hasil yang terbaik. kerana hasil itu akan tentukan arah tuju aku selepas ini. aku tak kisah. keduanya tetap jalan yang menarik bagi aku. tiada apa yang boleh menghalang aku selagi aku masih ada tulang empat kerat untuk aku lakukan usaha.

tiba tiba aku teringatkan kata kata sahabat aku.
"tak kisah lah kita belajar dalam bidang apa sekalipun. yang penting kita ada ijazah."

aku hanya mampu tersenyum. berfikir sejenak. benar juga kata kata beliau...

No comments:

Post a Comment