2010/09/13

peristiwa

SELAMAT HARI RAYA. MAAF ZAHIR DAN BATIN. aku masih belum terlewat lagi kan. kita masih di bulan syawal. aku sedih. Ramadhan sudah pergi. kene tunggu setahun lagi. aku sedih kerana syaitan akan kembali berduty. habislah aku. manusia terlalu senang untuk temakan pujuk rayu ular sawa lidah bercabang ni.

dan aku? perlu elakkan diri daripada setan tuh jauh jauh. macam mana? jangan tinggal solat lah bodoh!!

Aidilfitri pada tahun ini agak bermakna lah jugak. macam macam peristiwa yang aku dengar. almaklumlah, dah setahun lebih aku tak pulang ke kampung. memang banyak yang dah berubah kat bandar diraja tu. orang orang kampung, saudara mara, memang begitu banyak perubahannya. ada cerita sedih, ada cerita gembira. sampai aku jadi termotivasi kerananya.

motivasikah aku? kekal atau hanya untuk sementara...itu aku tidak pasti.

seperti biasa. aku sentiasa ingin berubah untuk menjadi yang lebih baik.

dan bagi aku.

hidup jangan menyusahkan orang lain!

No comments:

Post a Comment