2011/01/12

banyak kali sudah

seperti biasa untuk hari ini pulak aku dah ponteng kelas 'construction materials and technology' bla bla bla...

takde sape nak membebel kat aku ke?

ok. kamu kamu bosan. nak membebel pun susah.

biaq pi laaaa.

serius. untuk jangka masa sekarang ini, hidup aku terlalu sangat bosan. tiada apa yang menarik berlaku. bangun pagi, mandi, pergi kelas, solat, makan, 'online', tidur, bla bla bla..

memang tak teruja langsung.

aku memilih hanya dengan lebih memerapkan diri dalam bilik. boleh jadi gila tau kalau peram dalam bilik lama lama. tapi, aku dah suka. dah biasa hidup sorang sorang ni, nak buat macam mana kan?

aku tak boleh bayangkan hidup aku macam mana lepas habis asasi ni. apa aku nak buat? kerja? goyang kaki?

ok. terlupa sesuatu. aku kena ambil lesen. lepas itu balik Kelantan, bodek bodek mama minta kereta. secondhand pun ok laaa. kereta proton lah paling cikai. mama, wani nak kereta auto tau. Savvy, ok? bajet dalam 30K. boleh lah tu ye ma? heee :)

arh, bila fikir pasal mama, aku macam dah terhutang banyak sangat dengan dia. macam macam sudah aku dapat daripada dia, walaupun dia tak pernah langsung jaga aku.

mama aku memang kedekut juga. tapi dia tak pernah kedekut dengan anak anak dia. tiga tiga adik aku pandai gila berjimat, kumpul duit beli basikal. aku? jangan harap :P

kenapa aku tak macam adik adik aku -_- haishh, nak buat macam mana. memang aku dah manja terlebih.

hidup aku masa kecil dah macam anak tunggal. bila umur dah 16 belas, baru dapat rasa hidup dengan adik adik sendiri.

susah hidup jadi aku. jiwa kena kental beb !

sepanjang hidup aku, aku kenal ramai kawan kawan yang ada 'separated parents'. semua yang aku jumpa, semua yang berjiwa kental. tak tipu. aku memang salute habis.

kalau sedih pun, sedih dalam hati.

oh ya, aku juga ada kawan yang ayahnya bermadukan 4 isteri. sumpaaa cool habis. adik beradik dia sekarang ada 23 orang yang sama ayah tapi berlainan mak. kawan aku tu anak isteri yang ketiga. aku memang tak boleh bayangkan macam mana hidup kawan aku tu.

aku pun ramai juga ada kawan yang ayahnya ada isteri bermadu. ada yang kata seronok, ada yang kata tak.

aku seronok bila ada pengalaman macam mana itu di sekeliling hidup aku. lebih membuka minda aku. membuat aku sedar tentang sesuatu kehidupan itu.

No comments:

Post a Comment