2011/01/04

pintu gerbang

2011 , umur semakin meningkat. kini hampir beberapa bulan aku akan mencecah 19 tahun. walawehhh.. serius aku terasa macam dah tua. oh bukan , semakin dewasa.

oleh itu , fikiran yang matang begitu penting di usia sebegini.

bukan apa. kau dah besar, buatlah cara orang besar. jangan nak berlagak manja macam budak kecil. mesti ada perancangan untuk masa hadapan, fikir biar jauh jauh. takut nanti binasakan kebahagiaan diri sendiri.

ada perubahan di bahagian deskripsi aku. itupun kalau kamu kamu perasanlah. sumpaa aku terasa. aku tak nak kena serang secara halus lagi. bunyi macam lawak, kelakar. tapi hasil kena pada aku.

tapi..aku sedar. ada kesalahan aku di situ. walaupun nampak masalah kecil tapi salah tetap salah. memang tak boleh nak ubah.

jangan nak ego tinggi sangat. walhal dalam hal yang sungguh kecil sekalipun.

serius. bagi aku ego itu salah satu sifat yang ada pada syaitan. tapi secara kita tak nampak. sungguh mengujakan. sebagai manusia, apa yang kita tahu.. marah , baran atau segala sifat yang menunjukkan 'api' semua berkaitan dengan makhluk Allah yang satu itu. ego pun begitu. tapi kita tak nampak secara terang terangan.

wahhhh. tiba tiba aku rasa sifat ego itu terlalu halus untuk diperkatakan.

sampai sekarang aku susah nak mengdeskripsikan apa ego itu sebenarnya.

susah susah.

No comments:

Post a Comment