2011/01/18

lagi dan lagi

aduan terkini :
Syazwani Azhar ponteng kelas law dan account.

hello ! sedar sikit boleh tak??
berapa hari je pun kau nak exam. pergi ulangkaji ke belajar ke atau yang sewaktu dengan nye.

fine -_-
serius aku malas. malas aku melampau lampau kan. aku ponteng kelas lebih teruk daripada semester satu. lepas cuti ni, aku cuba lah untuk insaf sikit. haha. sikit je lah.

oh ya. sebelum pergi kelas management pukul 2 tadi, aku belek belek lah buku teks management tuh. konon konon baca lah sikit untuk mid term exam nanti.

belek punye belek. aku terbuka satu muka surat ni. bila baca je, aku terus gelak.

FOUR RULES FOR SUCCESS

Rule 1 : Attend every class. No cutting allowed.
Rule 2 : Don't postpone studying, then cram the night before a test.
Rule 3 : Read or review lectures and readings more than once
Rule 4 : Learn how to use this book.

masa aku baca Rule 1, sumpaa aku agak tersentap lah. haha. macam perli aku je. ceyhhh, buku pun pandai nak perli aku tau. siot jeh.
untuk Rule 2, aku tak kisah sangat sebab aku tahu cara aku belajar macam mana. tapi aku bukannya 'last minute student' ok... aku belajar bila mana aku rasa nak belajar. haha. sebab tuh aku banyak kali bagi tahu, susah jadi aku tau. haha
Rule 3, adalah juga aku buat. kadang kadang kalau aku tak nak dengar lecture mathematics tu, aku buka lah note note lecture chemistry, banyak kali aku baca faham benda yang sama sampai aku tak tahu apa yang aku baca tu masuk dalam kepala otak aku ke tak. haha
oh, Rule 4 tuh tak payah ambil kisah. itu tips untuk faham buku management ni. no hal lahhh.

anyway, aku nak exam dah ni. wish me luck guys :D

No comments:

Post a Comment