2011/01/13

Saya Pelajar Universiti Malaya

rutin harian aku semakin membosankan. bosan bosan punye pasal, aku pergi jalan jalan. jalan jalan dalam dunia blogging atau dengan kata nama lain nya 'blogwalking'. huhu


layan je beb.
sekarang tahun tu dah tuka 2011

aku seorang pelajar Asasi Alam Bina, Universiti Malaya sesi 2010/2011, berkod FAB100123. huhu. cool tak nombor matrik aku? aku kini sedang menjalani semester kedua dalam kategori 'non-design'. aku masuk dalam penghujung bulan Mei 2010 dan tamat pada penghujung bulan April 2011.

oh ya, dalam semester dua nih kitorang dibahagikan kepada dua iaitu 'design' dan 'non-design'. untuk design, diorang akan further study dalam Architecture or Building Surveying. then, for non-design, kitorang akan further study dalam Quantity Surveying or Estate Management.

wahhh. agak detail ye info. macam 'skema ayam' pulak :P dan doa doakanlah aku dapat sambung degree dalam QS. insyaAllah.

cerita banyak banyak pun, korang tahu ke asasi tu ape? asasi dengan kata nama lain nya foundation atau pre-degree. nah, pandai pandai lah korang faham sendiri atau google kat internet tanya apa itu asasi.

untuk pengetahuan semua, kat UM nih ada 3 asasi yang utama, Sains Hayat, Sains Fizikal dan Alam Bina. haaaa, yang best nye, asasi aku adalah yang paling istimewa sebab habis je asasi nih kitorang terus masuk UM. takde nak apply UPU dah. nak apply pun nama kitorang takde dalam sistem UPU. rugi rm15.60 sen aku beli nombor pin UPU. tuh la pasal, tak alert masa orientasi dulu dulu.

dah dah. kembali ke pangkal jalan.


AB4. ini kelas aku masa semester satu. cool gilaaa. aku rasa kelas AB aku antara yang paling sempoi sekali. kitorang meniru ramai ramai dalam test or quiz. dapat result jeh mesti 10/10. haha. nasib baik tutor tak perasan sangat. kalau tak mampoih. anyway, aku sayang mereka :D

sepanjang aku belajar kat sini, semuanya manis. tak pernah ada yang pahit. harap harap manis juga untuk yang akan datang. sebenarnya banyak gambar yang aku nak post tapi bulan lepas laptop aku rosak. kena format balik. gambar semua dah hilang. sedih aku sorang sorang. tapi, aku ada special video yang aku buat masa cuti cuti semester dulu. huhu. baru sekarang nak post kat blog.
enjoy, the video :)




dalam video nih penuh dengan gambar aku dan kawan kawan sepanjang kitorang semester satu. oh ya, GARIS adalah nama batch kitorang. cool kan? kitorang rapat. dah macam satu famili. aku paling suka bila kitorang semua makan kat kafe ramai ramai. sumpaa seronok !
aku sayang korang lahhhh gilaaa.

site visit semalam

kitorang memang best. perangai gila gila. pergi site visit pun pakai baju bola Malaysia pulak tuh -_- mentang mentang Malaysia champion hari tuh. oh ya, masa site visit nih aku tak turun. ponteng kelas. ngantuklah tidur dalam bilik lagi cool. haha.
jangan tak tahu, ponteng kelas adalah feveret aku. tapi serius aku menyesal tak pergi semalam. boleh tangkap gambar banyak banyak :(


lepas nih tak nak miss ape ape function or aktiviti dengan korang. nanti aku jeles. haha.

11 comments:

  1. =)

    seronoknyeee=)
    meh la melawat page pelangi =)

    ReplyDelete
  2. saya nak tumpang tanya..
    nanti nak semester 2 tu kan ade design and non-design. so, nanti kita boleh pilih sendiri ke die akan tetapkan?

    ReplyDelete
  3. sori weyh tak prasan ade comment :)
    kita akan pilih sendiri.. tapi siapa yg mohon nondesign akan terus dpt course tuh, but siapa yg mohon design tak confirm, klau result tak lepas akan dimasukkan ke nondesign :)

    ReplyDelete
  4. bukan result overall tak lepas. just for the two subjects je. seni grafik and lukisan seni bina

    ReplyDelete
  5. nak tanya, lepas masuk asasi alam bina, boleh tak sambug degree dalam computer science di UM?

    ReplyDelete
  6. boleh tak sambung degree di luar negara selepas asasi alam bina?

    ReplyDelete
  7. best tak course ni ?

    ReplyDelete
  8. http://theainazulaiha.blogspot.com/2014/05/asasi-alam-bina-universiti-malaya.html

    Maybe this can be helpful :)

    ReplyDelete